عدهای در قم و مشهد از لباس روحانیت سوءاستفاده میکنند/ این افراد از خارج حوزه مدیریت می شوند
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۱۶۹۸
عدهای دو شهر قم و مشهد را پایگاه خود قرار دادهاند تا نشان دهند ما از موضع علما، مرجعیت و حوزه صحبت میکنیم، در حالی که مراجع نیز این افراد را محکوم کردهاند. شعارهایی که در فیضیه داده شد شبیه پلاکاردهای این افراد در 13 آبان بود. این افراد از خارج حوزه مدیریت میشوند و حرکتهای آنها خارج از حوزه است اما طلبهها از لباس روحانیت به عنوان ابزار، برای اعتراضات خود استفاده میکنند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
«نصرتالله لطفی»، قائممقام شورای تبلیغات اسلامی کشور، چندی پیش درباره شعار امسال 13 آبان اعلام کرده بود که شعار بر اساس منویات رهبری با نام استکبارستیزی سرآغاز افول آمریکا نامگذاری شده است.
ابه گزارش برنا، ما در مراسم 13 آبان ماه با وجود آنکه شورای تبلیغات اسلامی شعار آن را نیز مشخص کرده بود، عدهای که با در دست داشتن شعارهایی مثل «ای مدعی بهشت برجام/ استخر فرح تو را سرانجام» به گونهای دولت و رئیس جمهور را تهدید به مرگ کردند.
محسن غرویان استاد حوزه علمیه گفت: این اقدامات برای انتخابات ریاست جمهوری آینده است. چراکه این افراد دیدهاند در دوره اخیر در جلب رضایت مردم ناتوان هستند و کاندیداهای آنها در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، شکست خوردهاند.
او افزود: این افراد برای اینکه رئیسجمهور آینده را از طیف خودشان که همان آقای احمدینژاد است روی کار بیاورند، دست به چنین اقداماتی میزنند. بنابراین تخریب روحانی به همین خاطر است تا محبوبیت او را در بین مردم کم کرده تا شاید بتوانند، رئیس جمهور آینده را از طیف خودشان داشته باشند.
غرویان با بیان اینکه در گذشته نیز این مدل برنامهها را شاهد بوده ایم، تصریح کرد: زمان هاشمی رفسنجانی نیز شاهد این مدل برنامهها بودهایم. این افراد میدانند که اقداماتشان برخلاف نظر مقام معظم رهبری است اما «الغریق یتشبث بکل حشیش» کسی که درحال غرق شدن است به هر چیزی دست میاندازد تا نجات پیدا کند.
این مدرس حوزه اضافه کرد: حرکات این افراد نشانه شکست تفکرات افراطی در بین مردم است. جریانات افراطی میخواهند که مردم از نظام روحانیت دل زده شوند البته این اتفاق نیز رخ داده است و مردم دیدهاند، شعار های توخالی هیچ نتیجهای در زندگی آنها جز استمرار دعوا نداشته است.
او با اشاره به سخنان روحانی درباره دعواهای 40 سال گذشته که هیچ نتیجهای نداشته است، اظهار کرد: قرار نیست ما دائم با یکدیگر دعوا کنیم. باید یک راه حلی برای مشکلات کشور پیدا کنیم. اما این افراد نگاه واقع بینانه به مسائل کشور را ندارند و در خیالات خودشان فکر میکنند، این حرکات را انجام دادهاند تا مشکلی را از مشکلات مردم حل کنند در حالی که تا امروز نتیجه عکس داده است.
غرویان در پاسخ به این سوال که چرا اعتراضات از قم و مشهد صورت میگیرد؟ مطرح کرد: عدهای دو شهر قم و مشهد را پایگاه خود قرار دادهاند تا نشان دهند ما از موضع علما، مرجعیت و حوزه صحبت میکنیم، در حالی که مراجع نیز این افراد را محکوم کردهاند. شعارهایی که در فیضیه داده شد شبیه پلاکاردهای این افراد در 13 آبان بود. این افراد از خارج حوزه مدیریت میشوند و حرکتهای آنها خارج از حوزه است اما طلبهها از لباس روحانیت به عنوان ابزار، برای اعتراضات خود استفاده میکنند.
منبع: ایران آنلاین
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۱۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
تهران قدیم | «قبرستان ممنوعه تهران» کجاست و مدیریت آن با چه کسانی است؟ / عکس
به گزارش خبرآنلاین، قبرستان ممنوعه تهران، که با نام قبرستان دولاب نیز شناخته میشود، یکگورستان قدیمی مربوط به مسیحیان است. در واقع این قبرستان باغی بزرگ در اتوبان شهید محلاتی، بین خیابانهای شهید رضایی و مستفیذ است که در میان اهالی به نام قبرستان «دولاب» شناخته میشود. این گورستان محل دفن مسیحیان کشورهای فرانسه، ایتالیا، روسیه و لهستان است که در سالهای دور در ایران زندگی میکردند و در این کشور نیز از دنیا رفتهاند. تعدادی از این افراد سرباز و بخشی دیگر افراد غیرنظامی بودهاند که در بین آنها اشخاص مشهور نیز دیده میشود.
به گزارش همشهری آنلاین، افرادی که در این قبرستان به خاک سپرده شدهاند، ملیتهای مختلفی دارند. ملیت هر فرد با یک پرچم بر روی قبر مشخص شده است. بر روی سنگ قبرها نیز علائمی چون صلیب یا تصویری از یک بانوی غمگین دیده میشود. افرادی که در این قبرستان آرمیدهاند، سربازان گمنام روسیه و لهستانیهایی هستند که در جنگ جهانی دوم در راه برگشت به وطن جانشان را از دست دادهاند. تعدادی از قبرها نیز مربوط به کنتهای فرانسوی، شاهزادههای گرجی و پزشکان دربار قاجار و پهلوی است. افراد مشهوری مانند «اوانس اوگانیانس» اولین کارگردان سینمای ایران و موسس اولین مدرسه بازیگری در ایران، «شاهین سرکیسیان» موسس تئاتر مدرن در ایران، «کنت دو مونت فرت» اولین رئیس پلیس ایران، «ولادیسلاو هورودکی» معمار اهل لهستان، «ولادیمیر گاردایستکی» معمار ایستگاه راهآهن تهران، «آلفرد ژان بانیست لومر» موسیقیدان نظامی فرانسوی مربوط به دوران ناصرالدینشاه قاجار که نخستین سرود ملی ایران را ساخت، «دکتر کلوکه» پزشک فرانسوی محمدشاه قاجار و «دکتر تولوزان» پزشک مخصوص ناصرالدین شاه که از جمله اقدامات او در ایران میتوان به بهداشت عمومی و تشکیل مجلس حفظالصحه اشاره کرد.
اولین قبر متعلق به پزشک مخصوص دربار
این محدوده در گذشتههای دور زمین کشاورزی بود که بعدها تبدیل به قبرستان شد. اولین فردی که در این منطقه به خاک سپرده شد، دکتر «کلوکه» پزشک اختصاصی محمدشاه و ناصرالدینشاه قاجار بود. «کلوکه» در سال۱۸۵۵ در این خاک دفن شد. بعدها دکتر تولوزان، یکی از پزشکان فرانسوی دربار قاجار، زمینهای این منطقه را خرید و آن را به گورستان مسیحیان مقیم تهران تبدیل کرد. بخشهای مختلف این گورستان توسط سفارتهای فرانسه، ایتالیا و لهستان خریداری شد و اکنون آنها این محل را مدیریت میکنند.
قبرستان دولاب بیش از ۷۵ هزار مترمربع مساحت دارد و دارای ۵ بخش مختلف است. هرکدام از این بخشها ورودی جداگانهای دارند. در میان قبرستان نیز یک خیابان وجود دارد که این ۵ بخش را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم میکند. سه بخش کاتولیک، ارتدوکس و ارامنه گریگوری در قسمت شرقی و دو بخش ارامنه کاتولیک و آشوریهای کلدانی در قسمت غربی قبرستان دولاب قرار دارد. بزرگترین بخش قبرستان دولاب مربوط به ارامنه است که حدود ۴۴ هزار مترمربع را در برمیگیرد. اغلب افرادی که در این بخش مدفون شدهاند، ارامنه ایرانی هستند که در بین آنها افراد نامی و سرشناسی چون شاهین سرکیسیان، آرام گارونه، اسرائیل ساهاکیان، زورا ساگینیان، مارکار قارابگیان، نیکلای لاوری و نیکوکاران درمانگاه خیریه آودیسیان دیده میشوند. قدیمیترین سنگ قبر این بخش مربوط به سال ۱۳۷۵ است. پس از آن تدفین در این قبرستان از طرف شهرداری تهران ممنوع اعلام شد.
ترسناکترین بخش قبرستان
مسیحیان ارتدوکس در بخش ارتدوکسهای قبرستان دولاب دفن شدهاند که از مشهورترین آنها میتوان به نیکولای مارکف معمار و آنتوان سوروگین عکاس اشاره کرد. این افراد هر دو روسی بودهاند و اصالت گرجی داشتند. در قسمت ورودی این بخش یک آرامگاه دیده میشود که با معماری گرجی و به شکل کلیسا ساخته شده است. این آرامگاه به مینادورا خوشتاریا، همسر آکاکی خوشتاریا تعلق دارد. آکاکی خوشتاریا تاجر گرجی است که امتیاز استخراج نفت شمال ایران را از دربار قاجار دریافت کرده و در این منطقه مشغول فعالیت بود. همچنین قسمت دیگری از قبرستان دولاب، که با عنوان ترسناکترین بخش شناخته میشود، مربوط به ۲۶ مهندس ایتالیایی است. مهندسین معدنی که در سالهای ۱۹۳۶ تا ۱۹۴۳ در ایران کار میکردند و همینجا جان خود را از دست دادند. قبرهای این افراد در زیرزمین و لای دیوارها قرار دارد و سنگ قبر آنها نیز به صورت ایستاده دوتادور این دیوارهای نصب شده است.
در واقع برای ورود به این بخش باید از میان مردگانی ایستاده عبور کنید که کمی ترسناک است. از سوی دیگر حدود ۱۴هزار و ۲۰۰ مترمربع از قبرستان متعلق به کاتولیکهاست. در این بخش قبر افراد مشهوری چون دکتر کلوکه، دکتر جمشید اعلم و ولادیمیر گاردایستکی دیده میشود. اکنون قبرستان ممنوعه توسط سفارتخانههای مربوطه مانند روسیه، لهستان، فرانسه و شورای خلیفهگری ارامنه مدیریت میشود. یک خانواده در این قبرستان زندگی میکنند که نگهبانی از قبرستان را بر عهده دارند.
۲۳۳۲۳۳
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902270